1- نمیفهمم چطور میشه با شنیدن خبر حمله احتمالی آمریکا به ایران شوخی کرد، یا جوک ساخت، یا خندید، یا از اینکه به زودی پوز آخوندها میخوره اظهار شادی کرد. ما ایرانیها آدمهای عجیبی هستیم که سعی میکنیم حتی المقدور به چیزی فکر نکنیم. ظاهرا برای نصف ما کنف شدن آخوندها از نابود شدن مملکت مهمتره و برای نصف دیگه ایستادن جلو آمریکا باز هم از نابودی مملکت ارزشش بیشتره.

2- خیلیها معتقدند آمریکا به خاطر گندی که به عراق زده به ایران حمله نخواهد کرد. به نظر من هم این تحلیل میتونه درست باشه. اما طرف دیگه این داستان اینه که نئومحافظه کارهای آمریکا در وضعیت بسیار بدی قرار گرفتند و مطمئنا دوست ندارند با این وضع وارد انتخابات بعدی بشند. برای همین هم من فکر میکنم در این دو سال باقیمانده قطعا دست به یک حرکت بزرگ و غافل کننده دیگه میزنند. این حرکت ممکنه فرار به عقب و بیرون کشیدن نیروهاشون از عراق باشه و یا فرار به جلو و حمله به ایران و یا کارهای ابتکاری دیگه ای که بتونه یک دفعه افکار عمومی را تغییر جهت بده مثلا آشتی ناگهانی و بی مقدمه یا حمله ناگهانی و بی مقدمه به ایران.

3- من این را نمیفهمم چرا همه در ایران اینقدر خونسرد هستند. اصلا انگار بحث حمله به یک کشور دیگه در یک قاره دیگه است. والا این حس من ربطی هم به خارج نشینی نداره که وقتی هم ایران بودم از این همه بیخیالی سر در نمی اوردم.

4- قطعا برای مردم و افکار عمومی آمریکا بالا رفتن آمار کشته های جنگ عراق مخصوصا کشته های آمریکاییش مهمه و علت اصلی انتقادشون به بوش هم همینه. اما سیاسیون آمریکا از چیز دیگری هم ناراحتند و اون کمرنگ شدن اقتدار و عظمت تنها ابرقدرت دنیا در نگاه سایر ملتهاست. مطمئن باشید صرف نظر از اینکه رییس جمهور بعدی آمریکا کیه، در همین باقیمانده دوره بوش و تا سالها بعد هزینه زیادی برای برگردوندن چهره مقتدر ابرقدرت میکنند و احتمالا یکی از کشورهایی که به یمن حماقت دولت و ملتش باید تاوان این قدرت نمایی را بده ایرانه.

5- کودنهایی چه در ایران و چه در بیرون از ایران هستند که فکر میکنند حتی اگر هزینه رفتن آخوندها خراب شدن مملکت و کشته شدن بسیاری از مردم ایرانه باید این هزینه را داد. این حضرات معمولا از ثروت ها و امکانات ایران هم تصورهای افسانه ای دارند. گمان میکنند با پول نفت ایران که البته الان تمامش داره میره توی حسابهای سوییس هزارفامیل میشه ایران بعد از حمله را یک ساله دوباره ساخت. آقا والا اگه بشه، به خدا اگه بشه، ... نمیشه، در اون مملکت دقیقا به دلیل همین فساد مالی وبیشتر از اون به خاطر سومدیریت، هزینه های آبادی بسیار بالاست، برای همین هم وقتی به هزار مصیبت یک دبواری رفت بالا دیگه نباید گذاشت حتی یک آجرش پایین بیاد. اگر هم فکر میکنید با رفتن آخوندها من مدیر، مدبریت یاد میگیرم یا کمتر میدزدم، والا اشتباه میکنید. حالا جون آدمها که دیگه جای خود داره.

2 comments:

nazar dadan dar morede ehtemale voghou'e jang sakhte, sokut kardan ham neshuneye bi khiyali melat nist,man karshenase masa'ele siyasi nistam vali ba vazee ke arteshe amrica dar iraq dare v hajme feshar baraaye khoruj az iraq ehtemali vogho'e jang ra fe'lan ba'id midunam!
:)
dar zemn tabrik babate movafaghiyat haye be dast aamade v arezu baraye inke gozare zaman hamishe barayat abestane vaghaye'e shirin bashe...

cheghadr ghalate emlaee daram! sorry!

» نظر شما چیست؟

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes