.
مدتی بود که در کتابخانه دانشگاه یک اطلاعیه می‌دیدم که در حال گسترش آرشیو فیلم‌های خارجی هستند و از همه دعوت کرده بود فیلم‌های جدید را ببینند. امروز به سراغ این مجموعه رفتم، فیلم‌های ایرانی هم توش هست. قبلا کتابخانه ما فقط فیلم‌های کیارستمی را داشت و تک و توکی فیلم از دیگران، ظاهرا حالا وضع بهتر شده.
در مجموعه جدید، فیلم نان و گلدون مخملباف هم هست، البته اینجا به نام A Moment of Innocence پخش شده، من این فیلم را ندیده بودم و برای بار اول امروز دیدمش. ایده فیلم را دوست داشتم و کلا از فیلم خوشم اومد، اما یک جاهاییش ناجور شعاری و مستقیم میشه، مثلا جایی که پسرکِ جوونیِ مخملباف در ماشین میگه ما باید به بشریت آگاهی بدیم، و مخملباف میگه اما این تفکر جوون هفده سالهِ بیست سال پیش نیست و ما اونروزها جور دیگه‌ای فکر می‌کردیم، به نظرم یا باید این سکانس را از فیلم حذف می‌کردند یا بقیه این فیلم را از این سکانس حذف می‌کردند، چون این جمله تمام حرفیه که فیلم می‌خواد بزنه. یا جایی که پسرک گریه می‌کنه و چاقو را زمین می‌ندازه و میگه من نمی‌تونم بزنمش من این را (با اشاره به نون) بهش می‌دم.
خلاصه اینکه اگرچه این روزها باید به مخملباف فحش داد اما دروغ چرا ما از این فیلم بدمون نیومد..
.
و این بود انشای ما در مورد مخملباف خود را چگونه گذراندید.
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes