شنبه، 12 خرداد، 1386

در یکی از برنامه های آوای ایرانی که از شبکه چهار پخش میشد. داریوش پیرنیاکان داستان یکی از اساتید قدیم آواز را تعریف کرد که وقتی فهمید جوان خوش استعداد و با آتیه ای به شهر اومده، دیگه هرگز حاضر نشد در مجامع عمومی اجرایی داشته باشه، مبادا که اون جوان هم در جمع باشه و تکنیک استاد را یاد بگیره. تا جایی که این جوان محبور میشه برای شنیدن صدای استاد در یک مهمانی خصوصی و با هماهنگی میزبان پشت پرده ای فالگوش بایسته. متاسفانه حافظه من بسیار بده و نه اسم استاد و نه اسم جوان را به یاد نمیارم حتی اصلا دارم شک میکنم نکنه خواننده نبودند و نوازنده بودند.
متاسفانه این اخلاق مخفی کردن دانش در جوامع شرقی هنوز هم وجود داره، حتی در محافل علمی و آکادمیک. هر بار که در ایران زلزله مهمی میاد، محققان و دانشجوهای موسسات مختلف داستانی دارند تا بتونند اطلاعات ثبت شده را از قسمتی که اونها را در اختیار داره تحویل بگیرند.
حالا من این مقدمات فرهنگی و علمی را چیدم که چی بشه؟ که برسم به یک مطلب شکمی. خدا برای کسی نخواد که لازم باشه از روی کتاب آشپزی مخصوصا از نوع آنلاینش آشپزی بکنه. اما اگر احیانا شما هم در اثر آق والدین مثل من دچار این گرفتاری شدید حتما قبل از استفاده از دستورات آشپزی به این نکات ظریف که حاصل خون دل خوردن های منه توجه کنید.
1- مواد لازم: قابل اعتمادترین بخش کتابه فقط باید بدونید که معمولا برای هر غذایی یک یا دو ماده اضافه شده که هیچ آدم عاقلی اونها را در اون غذا استفاده نمیکنه. نویسنده اونها را بعنوان نکته انحرافی و جهت تست هوش شما اضافه کرده.
2- مقدار مواد لازم: این قسمت کتاب صرفا جهت گمراه کردن خواننده تنظیم شده. به هیچ وجه به اون اعتماد نکنید. شما دو راه حل دارید یا با سعی و خطا و به مرور زمان مقادیر لازم را خودتون رمزگشایی کنید و یا اینکه با تلفن از خانواده کمک بگیرید که در اینصورت لازمه قبل از جدا شدن از خانواده واحدهای اندازه گیری لازم در آشپزخانه را با خانم والده هماهنگ کنید، این واحدها عبارتند از؛ یک مشت، یک ذره، یک خورده، اینقدر، یک هوا، نوک قاشق، ...
3- زمانهای مطرح شده: اغلب قریب به اتفاق زمانها غیر واقعی است و جهت عادت دادن شما به خام خواری تنظیم شده.
4- معمولا بیشترین توضیحات برای ساده ترین موضوع مطرح میشه و در مورد موضوعات سخت تر سکوت میشه. مثلا ممکنه شما یک صفحه تمام در مورد آداب آبکش کردن برنج چیز بخونید. اما اگه بخوایند ته چین درست کنید فقط میخونید "کلیه مواد را با هم مخلوط کرده، هم میزنیم"
و این بود انشای ما درباره شکم خود را چگونه سیر کنیم.
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes