لذتی به نام ویکی‌پدیا

من اصولا آدم محافظه‌کاری هستم، از نشانه‌هاش هم یکی اینکه معمولا در برابر شروع هرکار جدبدی و یا استفاده از هر تکنولوژی جدیدی مقاومت می‌کنم، منفی‌بافی می‌کنم و نقاط ضعفش هم همیشه بیش و پیش از نقاط قوتش به نظرم میاد. حالا بماند که مدت‌هاست دارم سعی می‌کنم خودم را تعدیل کنم اما بالاخره هنوز هم همینطورم.
پدیده ویکی‌پدیا فارسی هم برای من از این قاعده مستثی نبود، یکی از دوستان خوب من که دو سالی هست خیلی جدی و مصممه که هروقت دست داد چیزی به ویکی‌پدیای فارسی اضافه کنه یا غلطی را اصلاح کنه چند ماهی بود که سعی می‌کرد من را متقاعد کنه که من هم چنین کنم و من هربار کلی استدلال در رد این درخواست می‌کردم. نه به آینده ویکی‌پدیای فارسی خوشبین بودم و نه کاملا متقاعد شده بودم که در نهایت سود این‌کار برای مجموعه فارسی زبان به وقت و انرژی صرف شده براش می‌ارزه.
بالاخره از اواسط تابستان قبل تا حدی متقاعد شدم و من هم شروع کردم به دست بردن گاه گاه در ویکی‌پدیا و آهسته آهسته این شد تفریح مورد علاقه من. حالا یکی از لذت‌های من شده اینکه گاهی می‌بینم صفحه‌ای را که چندماه پیش من شروع کردم و یا چندسطری بهش اضافه کردم آدم دیگری که نمی‌شناسمش پی‌گرفته و بهترش کرده، خوبی این لذت هم در اینه که وقتی سراغت میاد که انتظارش را نداری. یکی دو بار هم پیش آمد که کارکردن روی یک مدخل ویکی‌پدیا شد رفت و برگشت بین من و یک نفر دیگه. من چیزی اضافه می‌کردم و چند ساعت بعد می‌دیدم که کاربر دیگری توضیحی به کار من اضافه کرده و بهترش کرده، این رفت و برگشت دو سه روزی بین ما ادامه داشت. از او بی‌خبرم اما برای من که کار بسیار کیف‌ناکی بود. خلاصه و الغرض اینکه این ویکی‌پدیا پروژه جالبی است که میشه درش هم لذت کار گروهی و کار فردی را با هم چشید و هم امید داشت که سودی برای کس دیگری داشته باشه. شما هم تجربه کنید ضرر نمی‌کنید (مگر اینکه معتادش بشید، در این‌صورت ضرر هم می‌کنید)
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes